Kitajski umetnik Ai Weiwei, ki že pet let živi v eksilu v Angliji, je s pomočjo sodelavcev ustvaril dokument o dogajanju v Vuhanu med karanteno na začetku letošnjega leta.

V okviru letošnje spletne edicije 31. Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala je na ogled prvi celovečerni dokumentarec s temo novega korona virusa. Kitajski umetnik Ai Weiwei, ki že pet let živi v eksilu v Angliji, je s pomočjo sodelavcev ustvaril dokument o dogajanju v Vuhanu med karanteno na začetku letošnjega leta.

Popolnoma prazne večpasovne ceste, mirujoči vlaki na ogromni železniški postaji. 11milijonsko mesto Vuhan se je ustavilo. To, kar se nam je pred kratkim zdelo nemogoče, se je letos uresničilo. Za to je zadostoval virus in strah pred njim.

Ai Weiwei že štiri desetletja ustvarja dela, ki so kritična do Kitajske oblasti in družbe – pogled vztrajno usmerja v korupcijo, državno propagando, cenzuro in ustrahovanje.

Koronacijo, ki omenjeno bolj ali manj posredno izrazi, je posnel s pomočjo novinarjev in filmarjev; ti so za posnetke zaradi represivnega sistema Kitajske tvegali svoja življenja. Ponudili so nam vpogled v dogajanje v bolnišnicah, kjer so zaradi agresivnega virusa korone ljudje umirali po tekočem traku. Ali v množično razdeljevanje žar s posmrtnimi ostanki umrlih za covidom.

Odlika Koronacije je morda v tem, da ne poskuša podati kakršnekoli sklenjene razlage ali mnenja o koroni, temveč lovi različne oprijemljive vidike dogajanja v povezavi z boleznijo, lahko bi rekli, da se poskuša dotipati do nečesa jasnega in oprijemljivega, ter je tako dokument časa, ki ga je zaznamovala in ga še vedno zaznamujeta zmeda in negotovost glede marsičesa, povezanega s to, trenutno vseprevladujočo témo.

Tesa Drev Juh