Arsov art atelje

Manja Ristić: Sonična ontologija malomarnosti

Radijska otvoritev zvočne razstave

185935817_f53b022cb2_o_2
foto: Simon Law

Večer bomo preživeli v družbi srbske zvočne umetnice in glasbenice Manje Ristić. Njeno novo delo z naslovom Sonična ontologija malomarnosti je bilo pripravljeno za zvočno razstavo na osmih kanalih, ki bi jo med 7. novembrom in 8. januarjem 2021 morali poslušati v galeriji Steklenik - galeriji za zvok, bioakustiko in umetnost, ki domuje v vzhodnem krilu Rastlinjaka Tivoli. Vse od razglasitve epidemije je galerija zaprta, novo delo Manje Ristić pa je tako ostalo brez razstavnega prostora. Tokratna oddaja je zato nekoliko posebna. V sodelovanju z Zavodom Cona, ki vodi galerijo Steklenik, smo se odločili za radijsko otvoritev Sonične ontologije malomarnosti. Pripravili smo obsežnejšo predstavitev dela, poglobljen pogovor z umetnico ter zvočno in strukturno analizo kompozicije, ki jo je mogoče poiskati tudi v novo izdani knjižici Manje Ristić.

Sonična ontologija malomarnosti je del kontinuirane umetniške raziskave, ki temelji na poslušanju zapuščenih prostorov in krajin, ki jih je človek s svojo prisotnostjo in izkoriščanjem korenito preoblikoval, zdaj pa so znova “izročeni” naravi. Počasen razvoj družbenopolitičnih mehanizmov prinaša neizogibno malomarnost, ki vznikne, ko predvideni družbeno-strukturni »poseg« izgubi trajnostni predznak, tehnološko vrednost ali celo poglavitni smoter in tako postane odgovornost drugega. Med procesom konceptualizacije Sonične ontologije malomarnosti se je umetnica Manja Ristić nahajala v prostorih, opuščenih zaradi korupcije, potrošništva in družbeno-političnih pretresov, ki sta jih za zmeraj spremenila človekovo prekomerno izčrpavanje in njegova neustavljiva želja, da gradi – od tisoč let starih kamnolomov do sodobnih megastruktur.