"Zaščitimo Slovenijo" je državljanska iniciativa za izdelavo zaščitne maske, saj jih v trgovinah med pandemijo ni moč kupiti

Tokrat govorimo o državljanski pobudi Zaščitimo Slovenijo . Tam lahko najdete tudi napotke za izdelavo dveh zaščitnih mask na 3D tiskalnikih. S pobudo je začel avtor koncepta maske Gladius, kot jo je poimenoval, David Kvaternik, ekspert za virtualno resničnost, ki bo v pogovoru pojasnil, kako je v tem času epidemije razvil za izdelavo potrebno mrežo sodelovanja. Iz kopice sodelavcev se je v oddajo vključil tudi doc. dr. Klen Čopič Pucihar, iz „Laboratorija za interakcijo človek-računalnik“ na Fakulteti za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije Univerze na Primorskem v Kopru.

Kdo je David Kvaternik:

Strokovnjak za VR in 3D generalist David Kvaternik, vnuk slovenskega arhitekta Franca Kvaternika, je multipraktik na različnih področjih. Železniški in letalski modelar je dobršen del mladosti preživel v mizarski delavnici, sicer pa odraščal z računalnikom in pri šestih letih namestil Windows 95 na 486-ko, pri 14-ih pa dobil nagrado za svoj GUI (grafični uporabniški vmesnik). Fasciniran nad zgodovino, nad katero ga je navdušil njegov dedek, je med študijem prava kratek čas vodil razvoj platforme interaktivnih izobraževalnih igric za otroke, leta 2012 je začel z razvojem virtualnih rekonstrukcij pod blagovno znamko Yorefy, kjer so veliko večino dela opravili kot podizvajalci, od virtualnih rekonstrukcij za arheološke parke, do izdelave animiranih videov za vgradnjo v e-učbenike. Z virtualno resničnostjo se ukvarja vse od začetka projekta VR očal Oculus oziroma njihove Kickstarter kampanje, saj verjame, da ta tehnologija obljublja najboljšo pot do časovnega stroja. VR je namreč ultimativen končni medij, katerega koncepti se oblikujejo prav zdaj. V letu 2018 je ustanovil agencijo za virtualno resničnost, kjer se ukvarjajo tako z izobraževanjem in svetovanjem podjetjem in vodstvenim kadrom o sami tehnologiji, s smernicami in njeni uporabi v podjetjih, kot tudi z razvojem VR izkušenj po meri. Njihov zadnji projekt je bil VR simulacija strojnega učenja, ki so jo razvili skupaj z Inštitutom Jožef Stefan, Tehnološkim parkom Ljubljana ter laboratorijem ICGEB iz Trsta. V VR agenciji razvijajo tudi AR izkušnje, video animacije in posebne efekte. Iz dela na področju zgodovinskih znamenitosti pa uporabljajo tudi 3D lasersko skeniranje, fotogrametrijo in tehnologijo hologramov.

 

Goran Tenze