Podobe znanja

Zasebnosti na spletu ni, razen kolikor smo pač skriti v množici

Tako kot lahko nasedemo reklamam in še bolj personaliziranim oglasom na spletu, tako bomo tudi spletnim prevaram. Ali prikritim političnim oglasom, pravi dr. David Modic

David Modic4d
foto: FRI/Peter Giodani

Vsepovsod po spletu puščamo svoje digitalne sledi, naše pametne naprave neprestano sporočajo, kje se nahajamo in s kom se družimo oziroma, z malo drugačne perspektive, čigavi mobilniki se družijo z našim. Kaj vse javno dostopne informacije na spletu razkrivajo o nas vsakomur z nekaj osnovnega znanja, preseneča celo strokovnjake. Z informacijsko dobo se je končala zasebnost, kakšno smo poznali, obenem pa se je na široko odprl dostop do nas. Reklame, priporočila, novice in tudi lažne novice; vse je danes lahko narejeno po meri posameznika, možnosti za manipulacijo so zato mnogo večje kot kdajkoli prej. Človeška psihologija se pač s prihodom digitalne dobe ni spremenila, se pa njene zakonitosti vedno spretneje izkorišča za dosego najrazličnejših ciljev. S strokovnjakom za informacijsko varnost in spletni kriminal z doktoratom iz ekonomske psihologije dr. Davidom Modicem z ljubljanske Fakultete za računalništvo in znanstvenim sodelavcem Univerze v Cambridgeu smo se pogovarjali o spletnih prevarah, možnostih za vplivanje na volivce, kot jih je razkril primer podjetja Cambridge Analytica, in koncu zasebnosti v digitalni dobi.