Veliko ljudi verjame v posmrtno življenje, predstave o njem pa so zelo različne.

Veliko ljudi verjame v posmrtno življenje, predstave o njem pa so zelo različne. Po drugi strani vse več ljudi verjame, da je mogoče z dosežki na področju znanosti, medicine in tehnologije podaljševati življenje v nedogled; če ne za večno, pa vsaj čim dlje. Manj pa je ljudi, ki verjamejo v vstajenje od mrtvih. Na velikončno nedeljo, ko kristjani praznujejo Kristusovo zmago nad smrtjo, bomo govorili o tem, zakaj je težko verjeti v vstajenje. Kaj sploh lahko povemo o vstajenju in kaj to pomeni za nas, ki še nismo prestopili praga večnosti? Z gostom oddaje Markom Rijavcem se bo pogovarjal Robert Kralj.

Da je meso zmožno prejeti življenje, se kaže v tem, da (zdaj) živi: živi namreč tako dolgo, kot Bog hoče, da živi. In po drugi strani je očitno, da mu je Bog zmožen dati življenje: živimo namreč zato, ker mesu Bog daje življenje. Če more torej Bog oživiti svojo ustvarjenino in če more meso biti oživljeno, kaj še preprečuje, da bi meso postalo deležno nepropadljivosti, ki ni nič drugega kot dolgo življenje brez konca, ki ga podarja Bog?
Irenej Lyonski, Zoper krivoverstva V, 1, 2

Vsekakor gre pričakovati spremembo […], kjer je brez dvoma primerno upati, da bo to nekaj primernega Božji milosti. To se bo zgodilo po vrsti, kot »golo zrno, bodisi pšenice ali česa drugega«, ki je vsejano v zeljo, in kateremu, kot opisuje apostol – »Bog da telo, kakor je določil«, potem ko je pšenično zrno prej umrlo. Tako smemo misliti, da bodo tudi naša telesa padla v zemljo kakor zrno. Vanje je vsajen življenjski princip, ki vsebuje telesno bitnost; tudi če so telesa mrtva, propadla ali razpršena, jih prav ta zasnova, ki ostaja nepoškodovana v telesni bitnosti, po Božji besedi dviga iz zemlje, jih prenavlja in poživlja, tako kot moč, ki je skrita v zrnu pšenice in ga po njegovi smrti in razpadu prenovi in oživi v telo bilke in klasja. Tako tudi njim, ki si bodo zaslužili doseči dediščino v nebeškem kraljestvu, ta zgoraj omenjeni življenjski princip, ki prenavlja telo, na Božji ukaz zemeljsko »duševno telo« preoblikuje v »duhovno telo«, ki bo lahko bivalo v nebesih.
Origen, O počelih, 10, 3

Robert Kralj