Z romanom je pisatelj poplačal simbolni dolg staremu očetu, predvsem pa je rešil pozabe številne rojake, ki so s trebuhom za kruhom odpotovali v Ameriko.

Leta 2002 je izšel roman Sekstant, ki so ga kot soavtorji ustvarili Norma Bale, Štefan Kardoš in Robert Titan. Mladim avtorjem je z zanimivo zastavljenim romanom uspel veliki met: Sekstant se je uvrstil v ožji izbor za nagrado kresnik. Kardošu je nekaj let pozneje s prvim samostojnim romanom Rizling polka uspel še večji dosežek: roman so nagradili s kresnikom. Toda pisatelj ni bil muha enodnevnica, saj je z vsakim naslednjim romanom presenetil bralce z zahtevno zasnovo, psihološko občutljivostjo in avtorskim pogumom. Romanoma Pobočje sončnega griča ter Veter in odmev je tako lani sledil roman Vse moje Amerike. Z njim je pisatelj poplačal simbolni dolg staremu očetu, predvsem pa je rešil pozabe številne rojake, ki so v prvi tretjini dvajsetega stoletja s trebuhom za kruhom odpotovali v Ameriko. Vendar roman ni le zgodovinsko branje, niti negotova zgodovinska sestavljanka, saj ga je pisatelj napisal kot roman o spominu, natančneje: o varljivem spominu. Romaneskni junak, najverjetneje pisateljev alter ego, se zaradi blažje možganske kapi znajde v precejšnji stiski in negotovosti, obe ravni romana pa se smiselno in sugestivno dopolnjujeta in zlivata v celoto. Zato ne preseneča, da je pisatelj v pogovoru z Markom Goljo tudi pojasnil, kaj je zajčja sled. Nikar ne zamudite.

Marko Golja