Glasba našega časa

Barve v pulzu – glasba Martina Matalona in Philippa Lerouxa

La Makina za dva tolkalca, dva pianista in elektroniko Martina Matalona in De la vitesse za šest tolkalcev Philippa Lerouxa

sixtrum-2
Člani tolkalske skupine Sixtrum, s katero zadnja leta redno sodeluje Philippe Leroux
foto: sixtrum.com

Martin Matalon je argentinski skladatelj, ki se je že zgodaj odpravil poiskati bolj primerno okolje za svoje glasbene ideje. Po nekaj letih bivanja na zahodu ZDA ga našel v Franciji, v duhovni tradiciji Messiaenovega misticizma, zvočnem okolju spektralnih skladateljev in v tehnoloških inovacijah centra glasbenih raziskav IRCAM. Philippe Leroux pa je prava živa vez z pariško modernistično dediščino. Zorel je ob umetnikih, kot so Ivo Malec, Pierre Schaeffer ali Guy Reibel, pa na tečajih z Olivierjem Messiaenom, Francom Donatonijem in Iannisom Xénakisom. Matalonova glasba se razvija v čutnih zvočnih oblikah, hkrati pa se – morda kot vpliv Južne Amerike – v njegovi glasbi pogosto zares razživi ritem. Leroux Se ritmom posveča v zadnjem obdobju, ko tudi pogosteje piše za tolkala.

Poslušali bomo njuni skladbi, v katerih se prepleta barva z ritmičnim utripom – Matalonovo La Makina za dva tolkalca, dva pianista in elektroniko in Lerouxovo De la vitesse za šest tolkalcev.