Skladatelj tedna

Hartmannovo slovo

Umetniško popolnoma neodvisni Karl Amadeus Hartmann je prepoznavnost, ki mu je bila v obdobju nacistične diktature preprečena, doživel šele v zadnjih petnajstih letih življenja. Ustvarjal je vse do leta 1963, ko se je poslovil z nedokončano skladbo Gesangs – Szene na besedilo iz Sodome in Gomore Jeana Giraudouxa za bariton in orkester.

Skladatelj tedna

Hartmannovo povojno razsvetljenje

Za Karla Amadeusa Hartmanna je padec tretjega rajha ob koncu 2. svetovne vojne pomenil odrešitev človeškega in poklicnega zatiranja. Stopil je na pot dramaturga Bavarske državne opere  in kot ustanovitelj vse življenje vodil koncertni niz sodobne glasbe Musica Viva. Njegov simfonični opus je dobil nove razsežnosti: predvajali bomo Sedmo in Osmo simfonijo.

Skladatelj tedna

Hartmannovo vojno in povojno doživetje

Od nacistov preganjan in izobčen je kot umetnik tako imenovane notranje emigracije ustvaril politično obliko glasbe, katere zvočni jezik se je z žalostjo, obtožbo in jezo upiral in postavljal po robu nacističnemu terorju. Tokrat boste doživeli njegovo 2. Klavirsko sonato »27. april 1945«, ki je nastala kot odziv na vojno doživetje, in povojno 6. simfonijo.

Skladatelj tedna

Hartmannova »notranja emigracija«

Iz opusa nemškega ustvarjalca, doživljenjskega antinacista Karla Amadeusa Hartmanna, ki se je v obdobju nacističnega režima upiral totalitarističnemu sistemu in v samoti skrivaj ustvarjal v hiši ob Starnberškem jezeru na Bavarskem, smo izbrali skladbi tako imenovane notranje emigracije: odlomek opere Simplicius Simplicissimus in Concerto funebre za violino in godala.

Skladatelj tedna

Hartmannov ustvarjalni vzpon in zaton ob vzponu nacizma

Cikel oddaj Skladatelj tedna tokrat posvečamo izjemnemu nemškemu ustvarjalcu 20. stoletja – Karlu Amadeusu Hartmannu, ki je živel med letoma 1905 in 1963. Hartmann je bil v nemški glasbi edinstven – bil je edini skladatelj, ki je v obdobju nacističnega režima ostal v tretjem rajhu, se hkrati upiral Hitlerjevi doktrini, padel v sodbo »degenerirane umetnosti« […]

Skladatelj tedna

Uroš Krek /5/

Posebna skladateljeva ljubezen so bila godala. Pravijo, da zmore več izraziti le še človeški glas. Tudi ta je bil Urošu Kreku zelo ljub. Tako godalom kot glasu je namenil precej kompozicij, vse je odel v osebne emocije. V zadnji oddaji o njegovem življenju in delu boste lahko prisluhnili: Rapsodičnemu plesu, Drugi sonati »Spominjanja« za violino […]