Čas, prostor in glasba

Španska glasba

V ponovljeni oddaji »Čas, prostor in glasba« bomo predvajali: Špansko simfonijo za violino in orkester v d-molu, opus 21 francoskega skladatelja Edouarda Laloja – Pariškemu orkestru je dirigiral Daniel Barenboim, solist pa je bil Itzhak Perlman; skladbo za violončelo in klavir »Goyescas« Enriquea Granadosa  –  na violončelo je igral Asier Polo, pri klavirju je bil […]

Čas, prostor in glasba

Ko se veter upre v jadro, V. Miniature

Najprej so nastajale drobne skladbe, miniature. Bil je čas, ki je bil takim skladbam naklonjen. Potem so se skladbe povezovale v pare. Pavana je dobila svojo bolj vedro različico – gagliardo. Skladatelji so si izmislili dvojnice – double. Svoj vpliv je vcepil kontrast. Ko se veter upre v jadro, gre ladja na odprto morje. Vabimo […]

Čas, prostor in glasba

Iz pisma neznanemu poslušalcu – srečanja s Petrom Ebnom

Petr Eben je bil v drugi polovici 20. stoletja eden najbolj prepoznanih čeških skladateljev. Avtor oddaje profesor Pavel Mihelčič se spominja srečanj z njim v pismu neznanemu poslušalcu. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Iz pisma neznanemu poslušalcu – srečanja s Petrom Ebnom« bomo predvajali tale Ebnova dela: simfonični stavek za tri trobente […]

Čas, prostor in glasba

Iz malega zraste veliko, IV. Miniature

Glasbene miniature pogosto nastajajo kot dopolnilo velikim skladbam – kot operne uverture, medigre ali kot sestavni del daljših suit. Med temi smo izbirali, ko smo poiskali nekaj drobnih umetnin za večerno oddajo miniatur pod naslovom ‘Iz malega zraste veliko’. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Iz malega zraste veliko« smo predvajali tale dela: […]

Čas, prostor in glasba

Svoboda tonskega gibanja – Kako končati …

Beethoven je vedel, kaj hoče s svojim delom povedati, svojo glasbeno misel pa je moral tudi končati. Tu (med sodobniki) ni delal kakšnih velikih razlik. A njegovi zaključki so vendar drugačni. Drugačni kot tisti, ki so jih osvojili renesančni mojstri, drugačni kot so jih izbirali romantiki. Mahler, ki je bil dirigent, je zagotovo vedel, s […]

Čas, prostor in glasba

Iz pisma neznanemu poslušalcu: »Glasba še deluje…«

Vsak narod ima svojo umetnost. Vsako umetniško delo ima avtorja. Nekateri avtorji ostajajo anonimni, nacionalna umetnost pa  je potisnjena ob stran. Umetnost pa bo vendarle obdržala sposobnost prepoznavnosti. Tudi za to gre, za prepoznavnost nacionalne umetnosti. Nekaj misli odseva ‘iz današnjega pisma neznanemu poslušalcu’. Glasba, ki smo jo izbrali, dokazuje, da je lahko umetniško polna, […]