V novem ciklu sredinih oddaj smo pripravili izbor kritik radijskih iger iz bogatega opusa Lojzeta Smaska. Štiri desetletja je z budnim ušesom kontinuirano spremljal produkcijo in o njej pisal za časnik Večer. Knjiga z izborom njegovih kritiških zapisov, naslovljena kot Post scriptum, je lani izšla pri Slovenskem gledališkem inštitutu v dvojni izdaji ? ena je posvečena gledališkim in druga radijskim kritikam. Urednica je bila Ana Perne. V časniku Večer je leta 1979 o smislu radijske kritike zapisal: ? Radia prav gotovo ne poslušamo le zato, da bi izvedeli za točen čas in bližnjo vremensko prihodnost, kot trdijo nekateri ostrojezičneži, temveč zaradi njegove sposobnosti kar mimogrede pritegniti našo pozornost, zainteresirati nas ob nekem drugem opravilu in nas končno, če je oddaja res sugestivna, popolnoma pritegniti. Druga možnost pa je načrtno odločanje za določene oddaje. In o teh odnosih, zelo intenzivnih pravzaprav, čeprav navidezno malo opaznih, je mogoče in treba tudi poročati, ocenjevati dosežke, kritizirati njihov vpliv na poslušalce.? Še posebej so njegove misli pomembne v času, ko je radijska kritika povsem izginila in o živi zvrsti noben medij ni več pripravljen niti poročati. Tokrat bo na vrsti njegova kritika radijske igre Blazno pokvarjeno angleškega avtorja Guya Mereditha. Ponarejanje literarne zgodovine je prikazal v kriminalni zgodbi o dveh pisateljih, ki skušata v konkurenčnem boju za svetovni uspeh izdati samovoljni interpretaciji življenja angleškega pesnika Byrona.

Avtorica oddaje Vilma Štritof
Tonski mojster Nejc Zupančič

Bralec Jure Franko

Traja 11' 26?

Produkcija Uredništva igranega programa januarja 2018

Ciklus posebnih oddaj s kritikami Lojzeta Smaska o radijskih igrah

V novem ciklu sredinih oddaj smo pripravili izbor kritik radijskih iger iz bogatega opusa Lojzeta Smaska. Štiri desetletja je z budnim ušesom kontinuirano spremljal produkcijo in o njej pisal za časnik Večer. Knjiga z izborom njegovih kritiških zapisov, naslovljena kot Post scriptum, je lani izšla pri Slovenskem gledališkem inštitutu v dvojni izdaji – ena je posvečena gledališkim in druga radijskim kritikam. Urednica je bila Ana Perne. V časniku Večer je leta 1979 o smislu radijske kritike zapisal: » Radia prav gotovo ne poslušamo le zato, da bi izvedeli za točen čas in bližnjo vremensko prihodnost, kot trdijo nekateri ostrojezičneži, temveč zaradi njegove sposobnosti kar mimogrede pritegniti našo pozornost, zainteresirati nas ob nekem drugem opravilu in nas končno, če je oddaja res sugestivna, popolnoma pritegniti. Druga možnost pa je načrtno odločanje za določene oddaje. In o teh odnosih, zelo intenzivnih pravzaprav, čeprav navidezno malo opaznih, je mogoče in treba tudi poročati, ocenjevati dosežke, kritizirati njihov vpliv na poslušalce.« Še posebej so njegove misli pomembne v času, ko je radijska kritika povsem izginila in o živi zvrsti noben medij ni več pripravljen niti poročati. Tokrat bo na vrsti njegova kritika radijske igre Blazno pokvarjeno angleškega avtorja Guya Mereditha. Ponarejanje literarne zgodovine je prikazal v kriminalni zgodbi o dveh pisateljih, ki skušata v konkurenčnem boju za svetovni uspeh izdati samovoljni interpretaciji življenja angleškega pesnika Byrona.

Avtorica oddaje Vilma Štritof
Tonski mojster Nejc Zupančič

Bralec Jure Franko

Traja 11′ 26″

Produkcija Uredništva igranega programa januarja 2018

ARS