Ko se veter upre v jadro, V. Miniature

Najprej so nastajale drobne skladbe, miniature. Bil je čas, ki je bil takim skladbam naklonjen. Potem so se skladbe povezovale v pare. Pavana je dobila svojo bolj vedro različico – gagliardo. Skladatelji so si izmislili dvojnice – double. Svoj vpliv je vcepil kontrast. Ko se veter upre v jadro, gre ladja na odprto morje. Vabimo vas, spoštovani poslušalci, da se nam pridružite. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Ko se veter upre v jadro«, bomo predvajali tale dela: Humoresko Antonina Dvoržaka; Praškemu simfoničnemu orkestru je dirigiral Václav Smetáček, Štiri mazurke za klavir Frana Gerbiča, zaigrala jih je Maja Mancini, Pizzicato polko Johanna Straussa; simfoničnemu orkestru dunajske narodne opere je dirigiral Rudolf Biebel, priredbo slovenske ljudske pesmi Sveti Sintilawdič Janija Goloba; komornemu orkestru RTV Slovenija je dirigiral Uroš Lajovic, Ljubezensko radost Fritza Kreislerja; skladbo sta zaigrala bolivijski violinist Jaime Laredo in pianist Marco Garrett, Preludij v cis-molu za klavir Sergeja Rahmaninova; pri klavirju je bil Vladimir Aškenazi, Elegijo opus 3 št. 1 istega skladatelja; skladbo je zaigral Salonski orkester iz Kölna, Pavano, opus 50, francoskega mojstra Gabriela Faureja; nastopali so Bostonski festivalski orkester, Tanglewoodski zbor in dirigent Seiji Ozawa. Oddajo smo sklenili z dvema stavkoma iz mladostne »Preproste simfonije« Benjamina Brittna. Stavka ,Igrivi pizzicato’ in ‘Sentimentalna sarabanda’ je zaigral znameniti newyorški komorni orkester Orpheus.

Oddajo »Čas, prostor in glasba« je pripravil profesor Pavel Mihelčič, posnel jo je Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič.